Στρώνουν χαλί στους «επενδυτές»





Σημαντικό τμήμα του πολυνομοσχεδίου είναι «αφιερωμένο» στις λεγόμενες «εργαλειοθήκες» του ΟΟΣΑ με στόχο την προσέλκυση κερδοφόρων επενδύσεων, μέσα από πρόσθετα κίνητρα και ελαφρύνσεις, διευκολύνσεις κάθε είδους, «άνοιγμα» νέων πεδίων κερδοφορίας, καθώς και προσαρμογές του αστικού κράτους στις «ανάγκες» της κερδοφορίας των ομίλων.
Μεταξύ άλλων:
  • «Απλουστεύονται» οι διαδικασίες για την ίδρυση και εγκατάσταση μεταποιητικών επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά, σε ό,τι αφορά τον τομέα της εξόρυξης, προβλέπεται η κατάργηση της άδειας εκμετάλλευσης και της άδειας εγκατάστασης, ενώ η άδεια λειτουργίας θα χορηγείται με μια απλή γνωστοποίηση προς τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
  • Θεσμοθετείται το «Επιχειρηματικό Πάρκο Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας». Επίσης, προβλέπονται νέα «κίνητρα» για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα. Ως «μεμονωμένες μεγάλες μονάδες» θεωρούνται αυτές με έκταση τουλάχιστον 150 στρέμματα για δραστηριότητες «υψηλής όχλησης» και 100 στρέμματα για δραστηριότητες «μέσης όχλησης».
  • Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος για τρεις συνεχόμενες χρήσεις τα κέρδη της επιχείρησης από την πώληση προϊόντων παραγωγής της, για την οποία παραγωγή χρησιμοποιήθηκε ευρεσιτεχνία. Η απαλλαγή χορηγείται και όταν τα προϊόντα παράγονται σε εγκαταστάσεις τρίτων.
  • Αφορολόγητα αποθεματικά διαφόρων αναπτυξιακών νόμων που κεφαλαιοποιούνται από εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες φορολογούνται με συντελεστή 5% μέχρι το τέλος του 2018. Ειδικά για αποθεματικά που κεφαλαιοποιούνται από 1.1.2019 μέχρι και 31.12.2019 ο φορολογικός συντελεστής γίνεται 10% και για όσα κεφαλαιοποιηθούν από 1.1.2020 μέχρι και 31.12.2020 20%.
  • Προβλέπονται ειδικό πλαίσιο και φοροελαφρύνσεις για τις επιχειρήσεις καζίνο, καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας τους και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Επιπλέον:
  • Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικές με τις διαδικασίες «διαμεσολάβησης» σε αστικές και εμπορικές διαφορές, καθώς και σε υποθέσεις διασυνοριακών διαφορών. Με το νομοσχέδιο αναφορικά με τη διαμεσολάβηση, γίνεται πλέον υποχρεωτική η υπαγωγή στην ιδιωτική διαμεσολάβηση σειράς διαφορών, όπως οροφοκτησίας, αυτοκινητικές, αμοιβών, οικογενειακές, ιατρικής αμέλειας, εμπορικές κ.ά. πριν ακόμα από την προσφυγή στο Δικαστήριο, ενώ ουσιαστικά γίνεται και ένα «βήμα» προς την ιδιωτικοποίηση της δικαιοσύνης. «Ανοιχτό» είναι το ενδεχόμενο και για τη συμπλήρωση των «αρμοδιοτήτων» της «εξωδικαστικής διαμεσολάβησης», όπως για παράδειγμα με τις υποθέσεις που αφορούν στην προστασία της λαϊκής στέγης από πλειστηριασμούς, κάτι που άλλωστε προωθείται στο πλαίσιο της 4ης «αξιολόγησης».
  • Συστήνεται νέος ενιαίος φορέας με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» που θα επιβλέπεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος, με βασική «αποστολή» να συμβάλλει στη συγκέντρωση της γης και στις αλλαγές των χρήσεών της, προς διευκόλυνση των επιχειρηματικών σχεδίων.
  • Προβλέπονται σειρά «ρυθμίσεων» για την αποτελεσματικότερη προσαρμογή του αστικού κράτους στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων, αλλά και για να υπάρχει «πλήρης ανοσία» στις λαϊκές κινητοποιήσεις και «συνέχεια» στο αντιλαϊκό έργο ανεξάρτητα από εναλλαγές κυβερνήσεων. Χαρακτηριστική είναι η πρόβλεψη για στελέχωση νευραλγικών θέσεων των υπουργείων με κριτήρια «αγοράς», με εξαίρεση τα υπουργεία Εξωτερικών, Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη.
Προχωράει η «απελευθέρωση» στην Ενέργεια
Σε ό,τι αφορά τις «απελευθερώσεις» σε σειρά κλάδων, ξεχωρίζει ανάμεσα σε πολλά άλλα το επόμενο «μεγάλο βήμα» στον τομέα της Ενέργειας, το Χρηματιστήριο Ενέργειας, που έρχεται να «κουμπώσει» στις υπόλοιπες παρεμβάσεις για «αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς Ενέργειας, σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας». Ουσιαστικά ως μέρος της συνολικότερης πολιτικής για την «απελευθέρωση» της σχετικής αγοράς, η Ενέργεια μετατρέπεται σε χρηματιστηριακό εμπόρευμα, με ό,τι σημαίνει αυτό για την περαιτέρω κατακόρυφη αύξηση των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος και γενικότερα των ενεργειακών αγαθών, το ξήλωμα δικαιωμάτων στον κλάδο και την υπονόμευση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας.
«Πανωπροίκια» στο υπερταμείο των ιδιωτικοποιήσεων
Το σύνολο των μετοχών υπό κρατική ιδιοκτησία σε κάθε είδους δημόσιες επιχειρήσεις μεταβιβάζεται στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ», όπως ονομάζεται το υπερταμείο για τις ιδιωτικοποιήσεις. Ειδικότερα, τα κρατικά μετοχικά πακέτα, που μεταβιβάζονται αυτοδικαίως στο υπερταμείο, αφορούν τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του (δηλαδή όλες τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας), ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ΟAKA, Ελληνικές Αλυκές, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Διώρυγα Κορίνθου, Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΘ - «Helexpo» και Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών.
Επιπλέον, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής καθορίζονται η διαδικασία και τα κριτήρια για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις όπου την πλειοψηφία των μετοχών έχει το κράτος, οι οποίες θα μεταφερθούν στο υπερταμείο, και στη συνέχεια η διαδικασία θα ενεργοποιηθεί με κυβερνητική απόφαση. Παράλληλα, στο υπερταμείο μεταβιβάζονται και τα μερίσματα του κράτους από τη συμμετοχή του στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΤΕ, με απώλειες για το κρατικό ταμείο ύψους 4 εκατ. ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

ΠΗΓΗ: https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9667977

Σχετικά με τον συντάκτη της ανάρτησης:

Η ιστοσελίδα μας δημιουργήθηκε το 2008.
Δείτε τους συντελεστές και την ταυτότητα της προσπάθειας. Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ .

κανένα σχόλιο

Leave a Reply