Η μερική αντισυνταγματικότητα του τέλους επιτηδεύματος & φόρου 26% όταν το εισόδημα είναι πολύ χαμηλό. Η έλλειψη ομαλά κλιμακούμενης φορολογίας.

Η  αντισυνταγματικότητα του τέλους επιτηδεύματος & φόρου 26% όταν το εισόδημα είναι πολύ χαμηλό. Η έλλειψη ομαλά κλιμακούμενης φορολογίας.
   *  του Κωνσταντίνου  Παπακασόλα , δικηγόρου Αθήνας 
  1. Διάβαζα την  απόφαση του ΣΤΕ για το τέλος επιτηδεύματος και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι… έχει δίκιο ! 
  2. Ναι, 650 (πλεον) ευρώ το χρονο δεν είναι απαγορευτικό ποσό για την άσκηση επαγγέλματος…γενικώς ( ορθα τεθηκε το θεμα της αδυναμιας των νεων δικηγορων απο τον ΔΣΑ)
Ειδικώς όμως,  α) Όταν το εισόδημα είναι κάτω από  πχ 7.178 ευρώ ετησίως (όριο της φτώχιας) και β) Σε αθροιστικό συνδυασμό με ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ δηλαδή:
1. Φόρο εισοδήματος 26% απο το πρωτο ευρω , 2. Τεκμηρια, 3. Τεραστιους Εμμεσους φορους 4. Ασφαλιστικές εισφορές! 5. ΕΝΦΑ, 6. ΕΕΤΗΔΕ, 7. Εισφορα υπερ επιμελητηριων, συλλογων, ΟΑΕΔ  κλπ,
δηλαδή, ένα σύνολο που ξεπερνά τα 5.000 ευρώ (!) στην ευτυχεστερα των περιπτωσεων, στην περίπτωση λοιπόν αυτή όχι απλώς είναι αντισυνταγματικό το Τέλος Επιτηδεύματος και ο φορος 26% , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΒΑΡΗ ΜΑΖΙ!!!
Διευκρινιστεον ότι  θα πρόκειται  περί ΜΕΡΙΚΗΣ καταρχάς ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ( χωρις να αποκλειστει και η καθετη ακυρωση ειδικα του νομου καταργησης του αφορολογητου) θα αφορά δηλαδή ΜΟΝΟ τους συγκεκριμένους επιτηδευματίες (όχι και λίγους) που θα αποδείξουν ότι βρίσκονται εντος των οριακών αυτών οικονομικών δυνάμεων!

Το ζήτημα ομως είναι ότι η δικονομια ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ  διαδικασία συνολικης αμφισβήτησης του ετησιου συνολικού πόσου οικονομικων βαρων που καταλογίζει στον ελευθερο επαγγελματια, καθως ενα μικρο μονο κομματι των οικονομικων βαρων  προεκυπτε μεχρι σημερα στο εκκαθαριστικο (πχ οι ασφαλιστικές εισφορές δεν χρεώνονται με το εκκαθαριστικό)
Πλην ομως τα οικονομικα βαρη εκτεινονται και περα απο αυτο, οπως αναλυσαμε.
Αφού δεν υπαρχει όμως  τετοια  αθροιστικη αμυντικη δυνατοτητα, θα πρέπει να το κρατος  να αναγκαστεί προς τούτο, όχι μονό για λογούς οικονομίας της δίκης αλλά και επειδή ΜΟΝΟ ΜΕ ΣΩΡΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗΣ (ΦΟΡΟΙ, ΤΕΛΗ, ΕΙΣΦΟΡΕΣ) ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΑ Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
Να σημειωσω ακομη το εξης : Toσο το τελος επιτηδευματος οσο και η φορολογηση με τεκμηρια και 26% φορο (και καταργηση του αφορολογητου) ετεθησαν σε ισχυ επειδη το κρατος δηθεν δεν…μπορει να ελεγξει τη φοροδιαφυγη. 40 χρονια τωρα.
Μαθαινω ομως απο καιρου εις καιρον οτι ανακαλυπτονται πολλοι απο το ΣΔΟΕ με αδηλωτα μεγαλα εισοδηματα και καταθεσεις. Αγνωστο τι τελικα γινεται με αυτους.
Παρολαυτα δεν ειδα το κρατος , αφου “πιανει” τη φοροδιαφυγη σιγα σιγα να ΑΙΡΕΙ τα καθετα φορολογικα μετρα που θεσπισε ακριβως επειδη δεν την “επιανε”!!!
2.   Θέλω επίσης να αναδείξω ένα σφάλμα στην φορολόγηση κορυφαίο. Την απουσια μικροκλιμακωσης της φορολογιας, που τσουβαλιαζει υποχρεους με εντελως διαφορετικη φοροδοτικη ικανοτητα.
Όταν από το 2010 και μετά  έχουμε τέτοια κρίση που ισοπέδωσε τα πάντα, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ, όπως πχ 26 και 33% η ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ, ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!
Αν θες να πληρώνουν όλοι , ακόμα και αδίκως, δεν θα βάλεις πχ 650 ευρώ τέλος επιτηδεύματος σε όλους, είτε έχουν ΜΗΔΕΝ είτε έχουν 15.000 ευρώ εισόδημα!
Θα βάλεις 50 ευρώ τέλος σε όσους έχουν έως 5.000 ευρώ εισόδημα. 100 ευρώ τέλος σε όσους έχουν έως 7.500 ευρώ εισόδημα και θα αυξάνεις προοδευτικά.
Δηλαδή θα μικροκλιμακωσεις την φορολογική κλίμακα.
Ομοίως και στο φόρο. Αφορολόγητο έως τα 7.178, και πολλές μικρές κλίμακες, ξεκινώντας από πολύ χαμηλά.
Ομοίως και στις εισφορές!
ΑΥΤΟ σημαίνει ανάλογα με τις δυνάμεις του καθενός!
Ειδικά όταν τα χρήματα πια έχουν γίνει τόσο δυσεύρετα , και τα 10.000 ευρώ που πριν 5 χρονιά ήταν ποσό φτωχό, σήμερα είναι εισόδημα…προίκας!
Δεν ειναι δικαιο να  πληρώνει το ίδιο ένας που έχει μηδέν με έναν που έχει 20.000 ευρώ εισόδημα!
Τα υπόλοιπα περί αναλογων συντελεστών στην Ευρώπη και αλλαχου είναι απαραδεκτα  , δοθέντος ειμαστε πια μακραν η χωρα με τους υψηλοτερους φορους σε αυτην εαν συνυπολογισουμε τις ασφαλιστικες εισφορες και τους εμμεσους φορους συν, ότι:
α) Το Σύνταγμα μας ΑΥΤΟ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ (αναλογικά με τις δυνάμεις και προοδευτική αύξηση)
β) Στην Ευρώπη ΕΧΟΥΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΚΑΙ ΑΝΕΙΣΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ και
γ) Παρεπιπτοντως έχουν ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ που τους παρέχει τα πάντα, χωρίς λαδώματα, ουρές και γραφειοκρατίες!
3. Λίγο Χιούμορ : To τέλος επιτηδεύματος είναι αντισυνταγματικό καταρχάς ως ημιτελής προσπάθεια.
Για να έχει μια στοιχειώδη  νομιμότητα, κι εφόσον μ αυτό υποδεικνύονται ως φοροδιαφεύγοντες το σύνολο των Ε.Ε. έπρεπε να συνοδευτεί επίσης από:
α) τέλος Διαφθοράς σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (φακελάκια, μίζες κλπ ) ύψους 5.000 ευρώ ετησίως.
β) τέλος Φροντιστηρίων ύψους 3.000 ευρώ σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως αν εργάζονται η όχι.
γ) τέλος Μεταπολίτευσης   σε όλους τους πολιτικούς που εξελεγησαν βουλευτές 2 φόρες κ πάνω από το 1974 και μετά.
Δεν μπορεί ΟΛΟΙ οι ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν  για  το 10, 20, 30% των όσων φοροδιαφεύγουν και να θεωρούνται  ΟΛΟΙ εν δυνάμει απατεώνες , όταν συνειδητοί κλεπταποδόχοι και εγκληματίες ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΩΝ οικονομικών αδικημάτων είναι ατιμώρητοι (απο οικονομικη αποψη) και tax free. 
Μονό έτσι θα υπήρχε φορολογική δικαιοσύνη. 

κανένα σχόλιο

Leave a Reply