Τι πίνει ο Γερμανός, τι τρώει ο Ολλανδός και τι προτιμά ο Έλληνας;

Το ΔΙΚΑΙΟΠΟΛΙΣ επικροτεί την αυθόρμητη πρωτοβουλία ιστοχώρων, ιστολογίων και πολιτών για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Παρατίθεται δημοσίευμα που συνοψίζει έξυπνα τους στόχους και τον τρόπο, με τον οποίο μπορούμε να ενισχύσουμε την ελληνική οικονομία:




Τι πίνει ο Γερμανός, τι τρώει ο Ολλανδός και τι προτιμά ο Έλληνας;


28-02-2012 22:30:00


Τρώει ο Ιταλός μακαρόνια Μέλισσα; Πίνει καφέ Λουμίδη; Πίνει ο Γερμανός μπύρα Mythos; Τρώει λουκάνικα Τζουμαγιάς; Πίνει ο Ολλανδός γάλα Μεβγάλ; Τρώει κασέρι Τρικαλινό; Πίνει ο Γάλλος ελληνικό κρασί ή τσίπουρο;


Σε συνέχεια της θερμής ανταπόκρισης που βρίσκει ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου -μεταξύ των οποίων πάρα πολλοί αναγνώστες του defencenet.gr που μας στέλνουν email- η πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με στόχο να στραφούν οι Έλληνες καταναλωτές στα εγχώρια προϊόντα, επανερχόμαστε διερωτώμενοι:



Γιατί να παίρνουμε εμείς τα προϊόντα των ξένων και μάλιστα κατά προτίμηση; Για να μειώνουμε την ανεργία τους; Αν και συχνά τα εισαγόμενα προϊόντα είναι φθηνότερα, ωστόσο τα λίγο περισσότερα χρήματα που μπορεί να δώσουμε επιλέγοντας ελληνικά προϊόντα επιστρέφουν στη χώρα μας διπλά και τρίδιπλα, πράγμα αναγκαίο για τα -ακόμη πιο- δύσκολα χρόνια που έρχονται ελέω κρίσης και ΔΝΤ...


Επειδή οι πολιτικοί μας δεν θέλουν, αλλά και δεν μπορούν επίσημα λόγω Ευρωπαϊκής Ένωσης, να μποϋκοτάρουν τα ξένα προϊόντα, ας κάνουμε εμείς οι ίδιοι, αυτοβούλως, εντατικές προσπάθειες ώστε να αλλάξουμε τις αγοραστικές μας συνήθειες. Από αύριο κιόλας προτιμάμε ελληνικά προϊόντα αλλά και ελληνικά super markets. Τόσο απλά!


Φανταστείτε πόσα εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια ευρώ ακόμα, διοχετεύοναι κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Και αυτό γιατί, ή από άγνοια ή από ωχαδερφισμό δεν αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα. Και μιλάμε για απλά πράγματα, καθημερινής χρήσης, όπως γάλα,τυρί, κασέρι, γιαούρτι, σαπούνια, χαρτιά υγείας και κουζίνας, μακαρόνια, μπύρες, αναψυκτικά, ποτά, μαρμελάδες, τσιγάρα, σοκολάτες, παγωτά, μπισκότα, οδοντόκρεμες.


Ας υποθέσουμε τώρα ότι όλοι οι Έλληνες αγοράζουν μόνο ελληνικά ζυμαρικά και η βιομηχανία Μέλισσα, για παράδειγμα, λόγω αυξημένης ζήτησης, θα πρέπει να διπλασιάσει την παραγωγή της. Αναμφίβολα θα χρειαστεί -και αναπόφευκτα θα προσλάβει- περισσοτέρους εργάτες, υπαλλήλους, οδηγούς, αποθηκάριους, περισσότερους μηχανικούς, ίσως χημικούς, σίγουρα περισσότερο σιτάρι (αγρότες).


Επομένως, στην επόμενη αγορά σας, αναλογιστείτε πώς θα μπορούσε η επιλογή ενός προϊόντος να αφορά ακόμη και την επαγγελματική βελτίωση τη δική σας ή των δικών σας ανθρώπων.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν μήνυμα ΔΕΝ είναι διαφημιστικό συγκεκριμένων προϊόντων. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, διευκρινίζουμε ότι η ακόλουθη λίστα προτεινόμενων προϊόντων ως εναλλακτική λύση απέναντι στα ξένα είναι ενδεικτική και ασφαλώς όχι εξαντλητική. Επαφίεται στους Έλληνες καταναλωτές να αναζητήσουν και να επιλέξουν σύμφωνα με την κρίση τους -και το πορτοφόλι τους- τις αντίστοιχες για κάθε κατηγορία ελληνικές ετικέτες.


Ως εκ τούτου, όταν ψωνίζουμε, θυμόμαστε:


- Αντί για παγωτά Algida ή Ηaagen-Dazs αγοράστε Έβγα, Κρι Κρι, Δέλτα.


- Αντί για βούτυρα Αdoro, Lurpak, προτιμήστε Βιτάμ, Αγνό, Κερκύρας.


- Αντί για προσούτο και σαλάμια Lidl, πάρετε Νίκας, Υφαντής, Creta Farm, Έδεσμα.


- Αντί για μπύρες Carlsverk, Bud, Stella Artois υπάρχουν οι Mythos, Βεργίνα, Fix, Alfa.


- Αντί της Νoutela, υπάρχει η Μerenda.


- Αντί για γάλατα Νουνού, Lidl, προτιμήστε Αγνό, Μεβγάλ, Όλυμπος, Κουκάκη.


- Αντί για ουίσκι, βότκα, αγοράστε κονιάκ, τσίπουρο, ούζο, ελληνικά κρασιά.


- Αντί σόδας Tuborg, Perrier, Εvian, έχουμε Σουρωτή, Δουμπιά, Ξινό νερό.


- Αντί coca cola, fanta,sprite υπάρχουν αναψυκτικά Εψα, Ηβη, Νιγρίτα, Λουξ.


- Αντί για ζυμαρικά Mίσκο, Barilla και Lidl προτιμήστε Αβέζ, Μέλισσα.


- Αντί για οδοντόκρεμες Colgate, Aim υπάρχουν οι Κolynos, Αquafresh, Οulodent.


- Aντί για χαρτί υγείας και κουζίνας Lidl και Ζewa αγοράστε Diana ή Softex.


- Αντί καθαριστικών Ava, Azax, υπάρχουν τα Planet, Trylet, Eύρηκα.


ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ BARCODE ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΙΨΗΦΙΟ ΑΡΙΘΜΟ 520 (ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρέπει να υπάρχει ένδειξη "ελληνικό προϊόν" ή/και "παρασκευάζεται/παράγεται στην Ελλάδα", διότι αρκετά ξένα προϊόντα έχουν τον ίδιο κωδικό αλλά απλώς και μόνο συσκευάζονται και δεν παράγονται στη χώρα μας)!!!


Ας κάνουμε επιτέλους την αρχή ΕΠΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ελληνικά, όπως έλεγε κι ένα παλιό διαφημιστικό μήνυμα... Μόνο σε καλό θα μας βγει.


Αν συμφωνείτε, διαδώστε το και εφαρμόστε το!


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=35508&Itemid=160


Σχετικά με τον συντάκτη της ανάρτησης:

Ο Θεόδωρος-Ορέστης Σκαπινάκης είναι Δικηγόρος Αθηνών, κάτοχος ΜΔΕ Πολιτικής Δικονομίας και ένας από τους συνδιαχειριστές των ιστοσελίδων ΔΙΚΑΙΟΠΟΛΙΣ και LAWYERSVOICE .

3 σχόλια

  1. anti na skeptomaste na boikotaroume ta ksena proionta, as skeptoume pios einai o logos pou afta kataferane na kataktisoune tin elliniki agora?
    giati einai pio ftina apo ta enxoria proionta, afou paragonte i erxonte apo xores me ipsilotero kostos paragogis apoti stin ellada?
    prepi oi ellinikes biomixanies na proothisoune ta dika tous proionta kalitera sto eksoteriko, opos to kanoun kai oi ksenoi stin elliniki agora.
    giati na agorazo ta krouasant 7days sto lidl tis germanias pio ftina apoti stin idia tin ellada?
    giati i tourkia na poulaei pio polla klaxanika kai frouta stin germania? giati to elliniko krasi kalis piotitas einai aniparkto sta germanika rafia soupermarket, alla to italiko pou einai xamiloteris piotitas gemizei rafia apo pano eos kato. an do elliniko krasi se supermarkt germaniko, tote tha einai kati aliomena, pou mono ellada de mou thimizoune. logiko kai ego, san ellinas na protimiso to galliko krasi.
    oi biomixanies kai oi paragogi tis elladas prepi na ependisoune stin eksagogi kai oxi o ellinas katanalotis na ksodepsi pio polla xrimata, exontas kaliteri sinidisi, oti kanei kalo sti patrida tou.
    giati to lidl na mpoprei na poulaei germanika kreata kai germanika galata stin ellada pio ftina apoti ta poulane ellinika supermarket? afou to lidl a eisagei. paralogo den einai? to lidl poulaei proionta ellinika stin germania pio ftina, apoti ta poulaei stin ellada. i dikaiologia tous einai: afou kai pali pio ftina ta poulame apo tous enxorious antagonistes mas.

    Mipos na allaksoume skepseis, kai na epitethoume kai na alothoume stis ksenes agores me ta kalitera mas proionta, para na ksodevoume parapano xrimata kai kanontas boikot se ksena proionta les kai eimaste fasistes.
    anti Mercedes, vw kai opel na agorasoume ti?
    anti siemens, bosch kai aeg na agorasoume ti?
    anti aspirin, na agorasoume ti?
    anti Osram? anti Apple?
    ktl.....

  2. Εμείς δεν ζητούμε από τους Έλληνες καταναλωτές να μειώσουν την κριτική τους ικανότητα και το επίπεδο διαβίωσής τους προτιμώντας κακής ποιότητας ελληνικά προϊόντα έναντι οικονομικά ανταγωνιστικότερων και ποιοτικότερων ξένων προϊόντων. Απλώς λέμε ότι όταν βλέπουμε στο ράφι δίπλα δίπλα ένα ελληνικό προϊόν που διαφέρει σε ποιότητα ελάχιστα από το ξένο και η τιμή του είναι περίπου η ίδια να προτιμούμε το ελληνικό. Επίσης, να τιμήσουμε γεύσεις και αρώματα από την ελληνική γη (ποικιλίες τροφίμων που είναι μόνον ελληνικές π.χ. καπνιστό τυρί μετσόβου αντί για ολλανδικό τυρί παρεμφερούς τιμής), προκειμένου να τονώσουμε την εγχώρια κατανάλωση και παραγωγή. Η εγχώρια βιομηχανία έχει πραγματικά ανάγκη να κάνουμε αυτήν την μικρή θυσία για τους εργαζομένους κυρίως. Σίγουρα πρέπει και η ελληνική βιομηχανία με την συνδρομή του κρατους επιδείξει μια ουσιαστική αναπτυξιακή νοοτροπία κτλ.

  3. Αγαπητέ κ. griechenlandkrise, εσείς όπως και αρκετοί οικονομικοί αναλυτές στα ΜΜΕ, παρουσιάζουν ως λύση για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας την προσπάθεια κατάκτησης της Ευρωπαϊκής αγοράς από τους Έλληνες παραγωγούς. Όμως δεν έχετε καταλάβει ότι οι Ευρωπαϊκές αγορές είναι ΚΑΠΕΛΩΜΕΝΕΣ από τα ισχυρά ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία στην κυριολεξία ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΝ τα ελληνικά αγρογικά προϊόντα. Και εξηγούμαι:

    α) Η ίδια η ΕΕ ανέχεται και ενισχύει την πώληση ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ λαδιού ως Ιταλικού, ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ελιών Καλαμάτας ως ολλανδικών κτλ.

    β) Επίσης, οι ευρωπαϊκές χώρες κάνουν ΑΘΡΩΑ εισαγωγή πάμφθηνων αγροτικών προϊόντων από τριτοκοσμικές χώρες, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα.

    Αυτό είναι πασιφανές. Μου το επεσήμανε και γνωστός μου πρώην καθ. Γεωπον. Πανεπιστημίου (και επί σειρά ετών γνώστης της κατάστασης). Επίσης, το ίδιο τόνισε σε συνέντευξή του στην Ετ3 Έλληνας παραγωγός σπιρουλίνας, ο οποίος δεν μπορούσε να εξηγήσει την απαράδεκτη συμπεριφορά των ευρωπαϊκών χωρών να σαμποτάρουν την ελληνική σπιρουλίνα (πολύ καλής και βραβευμένης ποιότητας) και προσιτής τιμής, προτιμώντας σε ποσοστό 99% την σπιρουλίνα από τριτοκοσμικές χώρες, πολύ κατώτερης ποιότητας.

    γ) Η ΕΕ κάνει αθρώα εισαγωγή αγροτικών προϊόντων ΑΠΟ ΤΟΥΡΚΙΑ (αντί από την Ελλάδα) την ίδια στιγμή που ανέχεται δασμούς υπέρ του ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ στην εξαγωγή ευρωπαϊκών-ελληνικών προϊόντων προς την Τουρκία.

    δ) Η ΕΕ μας υποχρεώνει να ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ λάδι από την Γερμανία και κρέατα από την Γαλλία, αντί να μας επιτρέψει να αυξήσουμε την δική μας παραγωγή. Η εισαγωγή κρέατος από Γαλλία και Γερμανία ξεπερνά κατά 2,5 φορές την εισαγωγή απο την Ελλάδα ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ..!!!

    ε) Η ΕΕ ανέχεται και υποδαυλίζει την παράβαση κανόνων ανταγωνισμού από ΚΑΡΤΕΛ μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, οι οποίες εκβιάζουν μεγάλες αλυσίδες supermarket εις βάρος της προώθησης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Χαρακτηριστικά, υπάλληλος αγροτικού συνεταιρισμού κρασιού ελληνικού νησιού μου επεσήμανε ότι όταν προσπάθησε να πείσει μεγάλη πολυεθνική αλυσίδα supermarket να βάλει στα ράφια της το ελληνικό κρασί, του ζήτησε 1 εκατομμύριο ευρώ αέρα...!!!

    Όλοι εσείς που κόπτεσθε για την ελληνική αγροτική παραγωγή δεν έχετε καταλάβει ότι Ο ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ υποστήριζε, υποστηρίζει και θα ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ πρώτα την αγροτική παραγωγή της χώρας του. Ό,τι ελληνικά προϊόντα εισάγει από την Ελλάδα ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ να τα συμψηφίζει με την εξαγωγή προς την χώρα μας ΔΙΚΩΝ ΤΟΥ αγροτικών προϊόντων, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής. Και μάλιστα κάνει κάτι ακόμα χειρότερο: εισάγει προς την χώρα του τα φθηνά αγροτικά προϊόντα τριτοκοσμικών χωρών και τα εξάγει προς την Ελλάδα ΠΑΜΦΘΗΝΑ, ως προϊόντα ΕΕ...

    Ως εκ τούτου, για να επιβιώσουν οι Έλληνες αγρότες πρέπει να προσπαθήσουν να κατακτήσουν ΠΡΩΤΑ την ελληνική αγορά και για να το κάνουν αυτό χρειάζονται τους Έλληνες καταναλωτές. Είναι θέμα απλής λογικής.

    Βεβαίως υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που προσπαθούν να στρέψουν την ελληνική αγροτική παραγωγή σε εξεζητημένες καλλιέργειες όπως άγριες αγγινάρες, ριγανέλαιο, στέβια κτλ. Όμως και πάλι αυτές οι εξεζητημένες καλλιέργειες μπορούν να υπάρχουν αθροιστικά προς βασικά αγροτικά προϊόντα (λάδι, κρασί, πατάτες, ντομάτες κτλ) και όχι ως υποκατάστατο.

Leave a Reply